دستور پخت رژیمی فیله سوخاری خانگی در فر

طرفداران سوخاری که نگران وزن و رژیم غذایی خود هستند همیشه یک مشکل بزرگ و سخت دارند و آن مشکل سرخ کردن سوخاری ها می باشند که روغن خیلی زیاد و کالری بالایی دارند. با روش دستور پخت رژیمی فیله سوخاری خانگی شما می توانید یک سوخاری خوشمزه و کم کالری داشته باشید بدون نگرانی از کالری بالای غذایی که می خورید. پیشنهاد می کنم این سوخاری رو حتما درست کنید من که به شدت بهش علاقمه مند شدم چو حتی زمان زیادی که برای سرخ کردن باید صرف بشه در این دستور پخت حذف شده و خیلی راحت در فر درست میشه.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

دستور پخت رژیمی فیله سوخاری در فر

مرحله اول

فر را دمای 220 درجه در حالت پیش گرمایش قرار دهید تا آماده شود و شروع به آماده سازی مواد کنید. آرد سوخاری، پودر سیر، پودر پاپریکا دودی، 1/4 قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه تازه خرد شده را با هم در ظرفی مخلوط کنید.

مرحله دوم

دو قاشق روغن سرخ کردنی را با آرد مخلوط کنید. این کار جایگزینی برای سرخ کردن مواد در روغن می باشد. با این روش سوخاری ها در فر خشک نمی شوند و طعمی مشابه سبک سرخ کردن پیدا می کنند.

مرحله سوم

ماست، آب و 1/8 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید تا یکدست و نرم شود. من از ماست پرچرب استفاده کردم.

مرحله چهارم

سینه مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید. قطعات مرغ نباید ضخیم باشند. سپس تکه های مرغ را دون مایه ماست ریخته تا طعم بگیرند.

مرحله پنجم

هر تکه مرغ را از مایع خارج کرده و درون آرد سوخاری بغلتانید تا کاملا پوشیده شود و روی یک توری با فاصله در سینی فر قرار دهید. این توری باعث می شود تا هنگام پخت زیر و روی تکه های سوخاری پخته شوند و حالت خمیری نگیرند.

مرحله ششم

سینی سوخاری را برای مدت 25 دقیقه در فر با دمای 220 درجه قرار دهید تا کاملا پخته و سوخاری شوند. تکه های سوخاری را با هر نوع سسی که دوست دارین نوش جان کنید.

نکات

  • می توانید به جای ماست پرچرب از ماست یونانی استفاده کنید.
  • اگر مرغ سوخاری اسپایسی دوست دارید، می توانید از پودر مرغ سوخاری تند تردک استفاده کنید.
  • سالاد اندونزی یکی از سالادهایی است که کنار مرغ سوخاری خیلی طرفدار دارد و در رستوران‌ها هم سرو می‌شود، می‌توانید آن را درست کنید و کنار مرغ سوخاری سرو کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *