طرز تهیه سس تانجی مایونز برای مرغ سوخاری

سس تانجی

بسیاری از مردم در تهیه مرغ سوخاری در آشپزخانه خودشان به مشکل برمی‌خورند و نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند. با این که این غذا بسیار ساده به نظر می‌رسد ولی همان طور که گفته شد تا وقتی که خودتان آن را با لوازم محدود آشپزخانه‌تان تهیه نکنید متوجه سختی پختن آن نمی‌شوید. از طرفی انتخاب سس برای مرغ سوخاری هم کار بسیار سختی است ولی ما این کار را برایتان آسان کرده‌ایم و پس از تحقیقاتی که انجام دادیم طرز تهیه سس تانجی مایونز برای مرغ سوخاری را انتخاب کردیم که ترکیب فوق العاده‌ای می‌سازند و به نوعی مکمل آن هستند.

سس تانجی مایونز (Tangy Mayo) هم از آن خوشمزه هایی است که اگر یک بار با انواع مرغ سوخاری خورده شود مزه اش از یاد آدم نمی رود و درست کردن آن هم خیلی ساده است.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 15 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه سس تانجی مایونز

مرحله اول

داخل یک کاسه متوسط یک چهارم فنجان سرکه سیب، یک قاشق غذاخوری آب و یک قاشق غذاخوری سس سویا را مخلوط کنید. نصف قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و نصف قاشق غذاخوری خردل اضافه کنید و هم بزنید. سپس ادویه‌ها یعنی پودر پیاز، پودر سیر، پودر دارچین و فلفل سیاه آسیاب شده را اضافه کنید و هم بزنید. پس از این که مواد به خوبی مخلوط شدند، آن‌ها را داخل یک ماهیتابه بریزید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید تا سس بجوشد. پس از یک دقیقه جوشیدن ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سس خنک شود.

مرحله دوم

در همین حین که سس خنک می‌شود،سس مایونز و سس کچاپ را داخل یک کاسه مخلوط کنید. سپس سس خنک شده را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. سس را داخل یک ظرف مناسب بریزید و در کنار مرغ سوخاری سرو کنید.

 

نکات:

  • خوردن این سس در کنار انواع غذاهای سوخاری بسیار لذت بخش است.
  • این سس هیجان‌انگیز را می‌توانید تا یک ماه در ظرف درب بسته در یخچال نگه دارید.

منبع : recipechampions

5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درچاشنی ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *