طرز تهیه فرنی با آرد برنج برای ماه رمضان

فرنی با آرد برنج یکی از دسرهای خوشمزه و مقوی‌ای است که به سادگی در خانه قابل تهیه است. در دسترس بودن مواد اولیه و ساده بودن روش پخت این دسر باعث شده به یکی از خوراکی‌های پایه ثابت سفره افطار ماه رمضان ما ایرانی‌ها تبدیل شود. خوردن یک کاسه فرنی برای افطار یا در پایان یک روز سخت کاری انرژی را به بدن شما باز می‌گرداند و سر حالتان می‌آورد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه دسر فرنی برای ماه رمضان

مرحله اول

شما برای تهیه فرنی با آرد برنج ابتدا باید شیر سرد را داخل یک قابلمه متوسط بریزید. آرد برنج تردک را به شیر سرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد کاملا در شیر سرد حل شود. سپس شکر را هم اضافه کنید و شروع به حل کردن آن کنید. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و آب را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید. حواستان باشد که هم زدن را متوقف نکنید چون این کار باعث می‌شود آرد برنج در شیر یکدست حل نشود. پس مرتب آن را هم بزنید تا کمی غلیظ شود. سپس گلاب را اضافه کنید.

مرحله دوم

اگر مایل بودید می‌توانید کمی وانیل هم به این دستور اضافه کنید و همچنان هم بزنید. اضافه کردن کمی وانیل عطر بسیار خوبی به فرنی شما می‌دهد. فرنی را آنقدر هم بزنید تا به غلظت مورد نظرتان برسد. فرنی شما آماده است خیلی سریع تا وقتی سفت نشده آن را داخل ظرف مناسب بریزید و رومی آن را با دارچین یا خلال پسته تزئین و سپس نوش جان کنید.

 

نکات:

  • برای تزئین میتوانید از برگ های گل محمدی و خلال پسته استفاده کنید.
  • حواستان باشد که بافت فرنی داغ کمی آبکی است؛ بنابراین توجه کنید که وقتی فرنی را از روی حرارت برمی‌دارید نباید سفت یا آبکی باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب دردسر ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *