طرز تهیه شیرینی فرانسوی خانگی

شیرینی‌‌ و دسرهای فرانسوی در دنیا به شهرت رسیده‌است و همه طعم و بافت بینطیر آن‌ها را دوست دارند. درست کردن بعضی از شیرینی‌ها نیاز به حوصله، تمرین و تجربه دارند تا به محصولات شیرینی‌پزی‌ها و قنادهای حرفه‌ای نزدیک شوند.در این میان اما هستند دستورهایی که به راحتی می‌توان آن‌ها را در منزل درست کرد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه شیرینی فرانسوی خانگی

مرحله اول

فر را روی 170 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و روشن کنید تا گرم شود. با استفاده از همزن برقی و سرعت بالا، پودر شکر و کره را به خوبی با هم مخلوط کنید تا  پفی و نرم  شود. زرده تخم‌مرغ را از سفیده جدا کرده و آن‌ها را یک به یک به مخلوطتان اضافه کنید؛ سپس وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله دوم

آرد را چند بار الک کنید تا بافت یکدستی داشته باشیم و بعد آن را به همراه نمک مخلوط اضافه کنید. در این مرحله خمیر را به صورت گرد در وسط کاسه جمع کرده و روی آن را با کیسه بپوشانید و حدود 30 دقیقه به آن استراحت دهید.

مرحله سوم

تخته کار خود را آردپاشی کنید. خمیر را روی آن پهن کنید، از وردنه کمک بگیرید و خمیر را پهن کنید به طوریکه ضخامت آن به 3 میلی‌متر برسد.

مرحله چهارم

داخل سینی فر کاغغذ روغنی قرار دهید. خمیر را با استفاده از قالب دلخواه یا چاقو به شکل مورد نظر برش دهید و آن‌ها را روی سینی فر بچینید و به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید. وقتی شیرینی شما آماده شد آن را از فر خارج کرده و روی سینی مشبک بگذارید تا خنک شود.

 

چند نکته

  • استفاده از شکر دانه ریز به بهتر شدن بافت شیرینی ما کمک می‌کند، اگر پودر شکر نداشتید می‌توانید شکر معمولی را در آسیاب بریزید.
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب دردسر ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *