طرز تهیه کیک دو رنگ (طرح زبرا)

کیک دو رنگ

کیک دو رنگ یک کیک اسفنجی ساده است که به ۲ قسمت تقسیم شده و یک قسمت رنگی شده و یک قسمت ساده است که ترکیب این دو در کنار هم می تواند به شما عزیزان یک کیک جدید بدهد. کیک دو رنگ را به این دلیل کیک زبرا می نامند که ظاهر راه راه و گوره خری ای دارد، این نام لاتین را بر خود گرفته است. زبرا به لاتین به معنی راه راه یا گوره خر است. در ادامه طرز تهیه کیک دو رنگ توسط پودر کیک وانیلی و پودر کیک کاکائویی محصول صنایع غذایی تردک را به شما آموزش داده‌ایم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کیک دو رنگ طرح زبرا

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها و مایعات افزودنی را از یخچال خارج نمایید تا به دمای محیط برسند. فر را جهت گرم شدن به مدت 15 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن نمایید. تخم مرغ ها را در ظرف بزرگی حدود 3 دقیقه با دور تند همزن مخلوط نمایید. آب (یا شیر) و روغن را به تخم مرغ ها اضافه نموده و حدود 1 دقیقه با دور کند همزن مخلوط نمایید و در 2 ظرف جداگانه بریزید. نصف بسته پودر کیک وانیلی را در ظرف اول و نصف بسته پودر کیک شکلاتی را در ظرف دوم  اضافه کرده و ابتدا 1 دقیقه با دور کند، سپس 3 دقیقه با دور تند به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود.

مرحله دوم

قالب مورد نظر را انتخاب کرده و چرب کنید و سپس آرد پاشی نمائید و یا از کاغذ روغنی استفاده نمائید. مایع های کیک را برداشته و از مرکز یکی در میان بر روی هم بریزید تا مایع کیک ها تمام شود. بعد از این که کیک راه راه و دو رنگ را کامل در ظرف ریختید، می توانید با کمک کارد آشپزخانه بر روی سطح کیک طرح بیندازید و یا به همان صورت برای پختن آماده کنید.

مرحله سوم

قالب را حدود 35 تا 45 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. در نهایت درب فر را تا 20 دقیقه باز نکنید زیرا از پف کردن کیک جلوگیری می کند. جهت اطمینان از پخت کامل کیک، یک خلال دندان و یا چنگال در کیک فرو ببرید، چنانچه مواد کیک به آن نچسبد کیک آماده است. پس از خارج کردن از کیک 10 دقیقه منتظر بمانید تا قالب به دمای محیط برسد و سپس کیک را از آن خارج نمایید. نوش جان

 

نکات:

  • میتوانید به جای پودر کیک شکلاتی از  پودر کاکائو برای رنگ دوم استفاده کنید.
  • قبل از ۱۵ دقیقه درب فر را باز نکنید.
  • می توانید از مغز گردو در کیک استفاده نمائید.
  • برای طعم های مختلف دیگر می توانید از پودر آماده کیک تردک استفاده نمایید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *