طرز تهیه کیک انبه اسفنجی

کیک انبه

کیک انبه یکی از خوشمزه ترین کیک ها می باشد که در سراسر دنیا تهیه می شود و بسیار محبوب است اگر طعم و مزه انبه را دوست دارید این کیک خوشمزه را از دست ندهید شما می توانید یک کیک فوق العاده عالی با طعم و مزه انبه تهیه کنید. انبه یک میوه پر خاصیت است که از خوردن آن نباید غافل شوید و می توانید با انبه انواع کیک و دسر و ژله و مافین ها را تهیه کنید. انبه برای هضم غذا، دیابت، جلوگیری از سرطان روده، سلامت استخوان ها و بخاطر داشتن ویتامین A کلی برای پوست و تقویت موها مفید می باشد. این کیک را می توانید برای دورهمی و عصرانه تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه کیک انبه توسط پودر کیک وانیلی محصول جدید صنایع غذایی تردک را به شما آموزش داده‌ایم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کیک انبه اسفنجی خانگی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها و مایعات افزودنی را از یخچال خارج نمایید تا به دمای محیط برسند. فر را جهت گرم شدن به مدت 15 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن نمایید.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را در ظرف بزرگی حدود 3 دقیقه با دور تند همزن مخلوط نمایید. آب (یا شیر) ، روغن را به تخم مرغ ها اضافه نموده و حدود 1 دقیقه با دور کند همزن مخلوط نمایید. انبه را از قبل پوست بگیرید و با کمک مخلوط کن یا گوشتکوب برقی پوره و له کنید و پودر کیک را به مخلوط اضافه کرده و ابتدا 1 دقیقه با دور کند، سپس 3 دقیقه با دور تند به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود.

مرحله سوم

سطح داخلی قالب را کمی چرب کرده و یا از کاغذ روغنی استفاده نمایید، سپس خمیر را در قالب بریزید. قالب را حدود 35 تا 45 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. در نهایت درب فر را تا 20 دقیقه باز نکنید زیرا از پف کردن کیک جلوگیری می کند. جهت اطمینان از پخت کامل کیک، یک خلال دندان و یا چنگال در کیک فرو ببرید، چنانچه مواد کیک به آن نچسبد کیک آماده است.
پس از خارج کردن از کیک 10 دقیقه منتظر بمانید تا قالب به دمای محیط برسد و سپس کیک را از آن خارج نمایید  و به دلخواه با برش های انبه و پودر قند تزئین کنید. نوش جان.

 

نکات:

  • برای کیک انبه در فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  • بجای کره از ماگارین نیز می توانید استفاده کنید.
  • برای تست پخت کیک از خلال دندان استفاده کنید زیرا با توجه به دماهای مختلف فر ممکن است زمان بیشتر یا کمتری بخواهد.
  • اگر فر شما کانوکشن ندارد بهتر است در ۵ دقیقه انتهای گریل را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود.
  • در طبقه وسط فر سینی را قرار دهید.
  • برای طعم های مختلف دیگر می توانید از پودر آماده کیک تردک استفاده نمایید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *