طرز تهیه کوکی جو دوسر قهوه

اگه دنبال یک خوراکی کم شیرین برای کنار نوشیدنی خودتون هستید تا بتونید تو هر وعده ای ازش لذت ببرید طرز تهیه کوکی جو دوسر قهوه کرم دار یک راه آسان و خوشمزه برای درست کردن این خوراکی کوچک خوشمزه هست.

کوکی جو دوسر با طعم قهوه اسپرسو که در مراحل تهیه خمیر کوکی و کرم آن استفاده شده یک عطر بسیار خوبی به کوکی جو دوسر ما میده البته که از یک قهوه خوش عطر و بو استفاده کنید و اگه اسپرسو ساز خانگی ندارید از یک موکاپات روگازی استفاده کنید تا یک اسپرسو خوش عطر و طعم داشته باشید و اگه براتون مقدور نبود آخرین راه استفاده از قهوه فوری آماده هست اما واقعا عطری که باید به کوکی نمیده خرید یک موکاپات هزینه ای نداره و می تونید راحت ازش استفاده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کوکی جو دوسر قهوه

مرحله اول

ابتدا مواد لازم رو آماده کنید. فر رو روشن کنید و در دمای 180 درجه سانتیگراد بذارید تا گرم بشه، سپس سینی فر رو با کاغذ روغنی بپوشونید. 1/2 پیمانه کره رو به همراه 1/4 پیمانه شکر درون یک کاسه بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا به حالت کرکی در بیاید.

مرحله دوم

4 قاشق مرباخوری اسپرسو خنک شده و 1 قاشق مرباخوری خامه صبحانه را اضافه کنید و هم بزنید. درون یک کاسه دیگر 2 پیمانه جو دوسر پرک، 1 پیمانه آرد سفید و 1 قاشق مرباخوری بیکینگ پودر را بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

مخلوط جو دوسر رو با کره ترکیب کنید و با قاشق چوبی هم بزنید. مقداری از مایه کوکی رو بردارید و درون سینی بذارید. سعی کنید که کوکی ها به یک اندازه باشند، سپس حدود 15 دقیقه در فر بذارید.

بعد از اینکه کوکی ها را از فر بیرون آوردید کمی صبر کنید تا خنک بشوند، سپس بر روی قفسه های مشبک فلزی بذارید.

مرحله چهارم

برای درست کردن کرم میانی بیسکویت 4 قاشق مرباخوری اسپرسو رو به همراه 1 قاشق مرباخوری خامه مخلوط کنید. 1 پیمانه پودر قند را اضافه کنید و هم بزنید. اگر لازم بود کمی اسپرسو اضافه کنید تا به غلظت مورد نظرتون برسه.

مرحله پنجم

مقداری از کرم رو وسط یک کوکی بریزید و بعد یک کوکی دیگه روی آن بذارید تا مثل یک ساندویچ شود. با نوشیدنی مورد علاقه تون سرو کنید و نوش جان بفرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *