طرز تهیه کراکر پنیری خانگی

اگر بچه‌‌های شما هم به هله هوله‌های ترد و نمکی علاقه زیادی دارند و شما نگران سلامت آن‌ها هستید، در این مطلب همراهمان باشید؛ ما برای شما یک دستورپخت ویژه آماده کرده‌ایم. کراکر پنیری همان خوراکی است که می‌تواند در فهرست خوراکی‌های محبوب فرزند شما قرار بگیرد و کمک کند تا جایگزین مواد غیر سالم شود.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه کراکر پنیری خانگی

مرحله اول

در یک کاسه سفیده تخم مرغ، سرکه سیب و سه قاشق غذاخوری آب را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس زرده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و روی آن را بپوشانید، زرده تا زمان استفاده خنک نگه‌دارید.

مرحله دوم

آرد، نمک، خردل خشک، پودر پاپریکا و زردچوبه را داخل مخلوط کن بریزید و اجازه دهید تا کاملا ترکیب شوند. سپس کره، پنیر چدار، پنیر پارمسان و کره را به مواد اضافه کنید و آن‌ها را نیز مخلوط کنید تا کره کاملا به خورد سایر ترکیبات برود. حالا نوبت ترکیب سفیده تخم مرغ است، آن را اضافه کنید تا خمیر کاملا جمع شود.

خمیر به دست آمده را داخل یک پلاستیک بپیچید و آن را در یک ظرف مکعبی قرار دهید. سپس خمیر را برای یک ساعت در یخچال فریز کنید تا کاملا مستحکم شود.

مرحله سوم

دمای فر را روی 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و طبقه دوم و سوم آن را برای پخت کراکر پنیری در نظر بگیرید. سینی فر را حتما با کاغذ روغنی بپوشانید.

خمیر را روی کاغذ روغنی در مربعی به 25 سانتی به ضخامت پنج سانت صاف کنید. اگر خمیر به‌نظرتان چسبنده آمد، سطح آن‌ را کمی آرد پاشی کنید. حالا نویت برش خمیر است؛ سعی کنید با یک وسیله تیز مانند پیتزا بر این‌کار را انجام دهید. خمیر باید به مربع‌های سه سانتی تقسیم شود. در انتها روی هر کدام از کراکرها یک یا چند سوراخ کوچک با چنگال ایجاد کنید.

مرحله چهارم

زرده تخم مرغ را از یخچال خارج کنید و آن را با دو قاشق چای‌خوری ترکیب کنید. با فرچه آشپزی سطح خمیر را زرده مالی کنید و روی آن‌ نمک بپاشید.

اجازه بدهید کراکر پنیری به مدت 20 دقیقه به‌خوبی در فر برشته شود، به‌طوری که رنگ آن‌‌ها آرام آرام به قهوه‌ای تغییر کنند. سپس فر را خاموش کنید و صبر داشته باشید تا کراکرها کمی خنک شوند، بعد از آن می‌توانید آن‌ها را از فر خارج کنید.

 

نکات:

  • کراکرها در دمای اتاق می‌توانید تا دو روز نگهداری کنید، همچنین در فریز به مدت یک هفته قابلیت ماندگاری دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *