طرز تهیه کاپ کیک آتشفشان شکلات

کیک آتشفشان شکلات را به نام کیک شکلات ذوب شده یا مولوکس شکلاتی ( در فرانسوی به معنای “نرم”) نیز می نامند. مهم نیست که چه کسی این دسر شکلاتی را اختراع کرده یا آن را به چه نامی بشناسید ، این دسر پیچیده به یک پیشنهاد کلاسیک در منوهای رستوران های سطح بالا تبدیل شده است و کاملا یک دسر لاکچری و شیک هست.
کاپ کیک آتشفشان شکلات یک دسر عالی و آسان برای دو نفر است، اگه شما برای یک شام دو نفره رمانتیک دارید برنامه ریزی میکنید، بعد از شام به یک دسر شیرین هم نیاز دارید تا شام رمانتیک شما کامل بشه. البته می تونید این کاپ کیک آتشفشان شکلات را برای یک شام خانوادگی هم درست کنید کافیه به تعداد مهمانان مواد اولیه را 2 یا 3 برابر کنید.

تاریخچه کیک های آتشفشان شکلات کمی نا مشخص است. آشپز Jean-Georges Vongerichten ادعا می کند که آن را در رستوران خود در شهر نیویورک در دهه 1980 اختراع کرده است. با این حال ، ژاک تورس ، سرآشپز فرانسوی مقیم نیویورک معتقد است که این دسر از قبل در فرانسه وجود داشته است.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه کاپ کیک آتشفشان شکلات

مرحله اول

ابتدا مواد لازم برای تهیه کاپ کیک رو آماده کنید، سپس فر رو وشن کنید و در دمای 230 درجه سانتیگراد بذارید تا گرم بشه. دو کاغذ کاپ کیک درون قالب بذارید و بعد خوب چربش کنید.

مرحله دوم

1/3 پیمانه چیپس شکلات و 60 گرم کره رو برای 45 ثانیه درون ماکروویو بذارید تا ذوب بشه. فقط بعد از 30 ثانیه یک بار شکلات و کره را هم بزنید و اگه هنوز شکلات و کره کامل ذوب نشده بودند دوباره در ماکروویو بذارید.

مرحله سوم

1 عدد تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری شکر و نوک قاشق مرباخوری نمک رو درون یک کاسه بریزید و حدود 2 دقیقه یا تا موقعی که شکر حل شود هم بزنید.

مرحله چهارم

مخلوط تخم مرغ رو با مخلوط شکلات و کره که به دمای محیط رسیده ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس 1 قاشق غذاخوری آرد گندم تردک رو اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

دو قالب مافین رو تا لبه قالب از مایه کاپ کیک پر کنید و حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که لبه ها ی کیک بپزه اما وسط کیک هنوز سفت نشده باشه در فر بزارید. بعد از اینکه از فر بیرون آوردید قالب را روی شبکه مشبک بگذارید و 10 دقیقه صبر کنید تا کاپ کیک خنک بشه.

مرحله ششم

کاپ کیک رو آروم از قالب در بیارید دقت کنید فشار وارد نکنید خیلی آروم اینکار را انجام بدین سپس کیک را برعکس روی ظرف سرو بگذارید و کاغذ رو به آرومی از آن جدا کنید.

روی هر کاپ کیک آتشفشان شکلات یک اسکوپ بستنی وانیلی بریزید. با تمشک و نعناع تازه تزیین کنید.

 

نکات:

  • برای رنگ و طعم بیشتر ، هر بشقاب را می توانید با تمشک تازه یا توت فرنگی و یک شاخه نعناع تازه سرو کنید تا گارنیش سرو دسر شما کامل بشه.
  • زمان زیادی را برای سرو صبر نکنید.
  • شما می توانید از پودر آماده کیک تردک استفاده نمایید.
4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *