طرز تهیه نان خالا یا هالا

نان خالا

نان خالا یا هالا یا چالا که با تلفظ های مختلفی گفته می شود و در اصل برای اسرائیل می باشد و یکی از نان های بسیار خوشمزه به حساب می آید. خمیر نان خالا یا هالا باید به صورت بافت دربیاد و در فر پخته شود شما به راحتی می توانید این نان را در منزل تهیه کنید و بسیار مناسب افطار و عصرانه و یک صبح پر انرژی می باشد. بافت این نان بسیار لطیف و پنبه ای می باشد و عطر و طعم فوق العاده دارد. می توانید برای تهیه نان خالا از آرد سفید یا آرد فانتری استفاده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : کمتر از 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه نان خالا

مرحله اول

ابتدا عسل و شیر یا آب ولرم را با هم مخلوط کرده تا عسل کاملا حل شود سپس روی آن خمیر مایه فوری بریزید و هم بزنید و ده دقیقه روی ظرف را بپوشانید تا خمیرمایه عمل بیاد اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید نیازی به عمل آوری نیست و می توانید مستقیم با مواد مخلوط کنید.

مرحله دوم

در ادامه ۳ عدد تخم مرغ را به همراه روغن و نمک و خمیرمایه عمل آمده داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا یکدست شوند سپس در ادامه شروع به افزودن آرد کنید تا جایی که خمیر وسط کاسه جمع شود با توجه به آردهای مختلف شاید کمتر و بیشتر آرد مصرف شود پس به یکباره اضافه نکنید.

مرحله سوم

در ادامه خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه با دست خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود می توانید برای ورز دادن از استند میکسر استفاده کنید خمیر را به شکل توپ دربیاورید و در جای گرم به مدت ۱.۵ ساعت قرار دهید تا پف کند.

مرحله چهارم

بعد از حجم گرفتن خمیر پف آن را با مشت بگیرید و به ۵ قسمت تقسیم کنید و خمیر ها را رول کنید و به شکل بافت خمیر را ببافید سپس داخل سینی فر قرار دهید و روی خمیر را بپوشانید و مجدد نیم ساعت استراحت دهید.

مرحله پنجم

در ادامه زرده تخم مرغ را با کمی شیر مخلوط کنید و هم بزنید و با قلمو روی نان را رومال کنید و نان را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید تا نان به خوبی پخته و طلایی شود در انتها چند دقیقه روی فر را روشن کنید تا سطح نان طلایی شود.نوش جان

 

نکات

  • شما می توانید خمیر را بعد از بافت داخل قالب لوف قرار دهید و بعد در فر بگذارید.
  • می توانید برای مواد رومال کمی پودر هل نیز اضافه کنید.
  • یک کاسه آب داخل فر قرار دهید تا نان ها نرم شوند.
  • اگر دوست دارید سطح نان براق باشد کمی با عسل رقیق شده بعد از خارج کردن از فر رومال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درصبحانه ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *