دستور پخت پنکیک بدون شیر

پنکیک بدون شیر

پنکیک بدون شیر جزء خوشمزه ترین میان وعده و صبحانه ها می باشد که شما می توانید تهیه کنید. پنکیک ها انواع و اقسام مختلفی دارند می توانید با انواع مواد در ساده و کاکائویی با میوه و خامه و عسل تهیه کنید ولی بعضی مواقع پیش می آید در منزل هوس پنکیک کنید ولی شیر نداشته باشید و زمان کافی برای خرید شیر نیست یا شاید شما هم جزء افرادی هستید که از مزه و بوی شیر بدتان می آید و نمی توانید کیک ها یا دسرهایی که در آن شیر به کار رفته است را بخورید و واقعا هم نمی شود از پنکیک خوشمزه بگذرید دست به کار شوید و اصلا نگران نباشید ما به شما یاد خواهیم داد چطور بدون شیر یک پنکیک خوشمزه و نرم درست کنید. افزودن شیر به پنکیک باعث حل شدن آرد و باز شدن آن می شود و حالا با جایگزینی آن با آب و کمی تغییرات در رسپی شما می توانید پنکیک بدون شیر را تهیه کنید.در ادامه طرز تهیه بدون شیر توسط پودر پنکیک با طعم وانیل محصول جدید صنایع غذایی تردک را به شما آموزش داده‌ایم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه پنکیک بدون شیر

مرحله اول

پودر پنکیک با طعم وانیل تردک را در ظرف گودی ریخته و با آب، روغن و تخم مرغ به مدت 3 دقیقه (1 دقیقه با همزن برقی) مخلوط نمایید.

مرحله دوم

تابه نچسبی را روی شعله ملایم قرار دهید تا کاملاً داغ شود و به اندازه 1 ملاقه از مایه را در آن ریخته تا به شکل دایره در بیاید.

مرحله سوم

زمانی که حباب هایی روی پنکیک مشاهده گردید به وسیله یک کفگیر پلاستیکی آن را برگردانید تا طرف دیگر پنکیک هم به رنگ قهوه ای روشن در بیاید.

مرحله چهارم

هنگام سرو کردن پنکیک می‌توانید خامه یا موز و یا عسل استفاده کنید. مقداری کره و مربا هم ترکیب جالبی می‌سازند. نگران کالری نباشید !

 

نکات:

  • برای تهیه پنکیک نیازی به ریختن روغن در تابه نیست.
  • اگر دوست نداشتید آب را جایگزین کنید می توانید از شیر بادام یا شیر نارگیل استفاده کنید.
  • می توانید برای طعم دار کردن پنکیک از انواع اسانس مانند رنده پوست لیمو یا دارچین استفاده کنید.
  • می‌توانید خمیر پنکیک را به صورت آماده به مدت دو روز داخل یخچال نگهداری کنید و هر بار یه اندازه مصرفتان پنکیک درست کنید.
  • برای این که اندازه پنکیک‌هایتان برابر شود، می‌توانید از قالب استفاده کنید.
  • برای طعم های مختلف دیگر می توانید از پودر آماده پنکیک تردک استفاده نمایید.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *